Popis
Statistiky ukazují, že se ve třídách učí bezmála 5 % žáků se specifickými poruchami učení, přičteme-li skupinu žáků, jejichž obtíže jsou mírnějšího charakteru, dostaneme se až na 10 %. Mezi hlavní poruchy patří dyslexie, porucha čtenářských dovedností, dysgrafie, porucha písemných dovedností a dysortografie, porucha písemného projevu. Tipy, které Vám v knize nabízíme, napomohou práci s dětmi i dospívajícími a naznačí, kudy má smysl ubírat se při jejich vzdělávání i každodenní výchově.
Cílem publikace je pomoci učitelům, rodičům i starším žákům pochopit, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení, do jakých oblastí školního i běžného každodenního života se promítají, jak lze obtíže účinně minimalizovat a současně jak nalézt vhodné postupy a nástroje, které mohou napomoci, aby do učebního procesu SPU zasahovaly co nejméně.
Sto praktických tipů vám pomůže zvládnout SPU v předškolním i školním věku, a to jak v domácím, tak ve školním prostředí. Seznámí vás se stávající legislativou i s psychologickými a speciálně pedagogickými postupy, s nimiž se setkáte v poradnách. Kapitoly doplňují případové studie a odkazy na konkrétní pracovní listy či pomůcky, které při práci s dětmi a dospívajícími se SPU můžete využít. Autorky publikace podkládají své rady nejen svým vědeckým zázemím a odborností, ale především praktickými zkušenostmi z každodenní praxe či z domácího prostředí.
Kniha je určena jak pro učitele, tak pro rodiče.
36 recenzí Specifické poruchy učení
Zatím zde nejsou žádné recenze.